sunnuntai 22. tammikuuta 2017

"KONMARITUSTA"

Tämä viikonloppu kuluikin nopeasti kun innostuin "konmarittamaan" vaatteeni! Olen lukenut toistamiseen läpi tuon Marie Kondon ensimmäisen kirjan ja "sparrannut" itseäni tähän valtaisaan koitokseen. Täytyy sanoa, että kannatti vaikkakin oli siinä aikamoinen urakka ja välillä piti ottaa muutama huurteinen, että jaksoi loppuun saakka.

Tässä ovat kaikki vaatteeni lukuunottamatta ulkovaatteita ja asusteita. Hirveä keko! Kirjassahan neuvotaan kasaamaan aihepiiri kerrallaan kaikki samaan kasaan ja sitten tavara kerrallaan miettiä säilyttääkö vai hävittääkö sen. Huomaatkos kuka tarkkailee sängyllä tätä toimenpidettä ;)))

 Luna-neitonen oli äipän tukena siivousurakassa ja rauhallisena seurasi vierestä äidin koettelemuksia ;)

 
Tässäpä vaatekaappini siivouksen jälkeen. Pari jätesäkillistä tuli hävitettävää ja kolme pienempää
keräyspisteeseen vietävää. Olen aika tyytyväinen tulokseen, vaikkakin vielä jäi sellaisia joista en vain pystynyt vielä luopumaan vaikka tiedän etten niitä tule koskaan käyttämään ;)
 Tälläinen muovinen vetolaatikosto on kätevä sukille.

Taittelin paidat Marie Kondon oppien mukaisesti ja asettelin pystyyn laatikoihin. Tosi paljon mahtui pieneen tilaan ja nyt näkee heti yhdellä silmäyksellä mitä paitoja kaapista löytyy ;)
Suosittelen lämpimästi kaikille tätä metodia. Seuraavana onkin sitten kirjat raivauksen alla. Taitaa jäädä seuraavaan viikonloppuun, koska todella aikaa vievää puuhaa tämä on.

7 kommenttia:

  1. Kiitos vinkistä.Paljon olisi siivottavaa.Aika urakan teit.Onnea sinne.

    VastaaPoista
  2. Suuri ihailuni. Tuota pitää kyllä kokeilla. Olet nähnyt, että meidän mökki pursuaa heti liitoksistaan. Taidan hankkia tuon kirjan.
    Mistä vaan saisin tuollaisen prinsessan valvomaan työtäni (taitaa mennä mietinnäksi ja huurteiseksi minun projektini)

    VastaaPoista
  3. Onnittelut suuresta operaatiosta. Ainakin sinulla se näyttää olleen suuri, minä olen tehnyt tuota jo pikkuhiljaa viime aikoina.
    Puserorivi on hyvän väristä, kävisi minullekin :-)

    VastaaPoista
  4. Onnittelut täältäkin, olet tehnyt valtavan työn ja sen näkee, kaappi on niin siisti;) Ihana Lunakin oli menossa mukana;) Olen katsellut youtubest KonMarin videoita ja tekisi mieli kanssa, mutta mulla se on vain toivoton urakka koska vaatehuone on ihan mullin mallin ja mä olen vähän sellainen huithapeli, että hetken pysyy siistinä ja sitten on jälleen kaaos tilassa;) Laita ihmeessä kuvia sitten kun jatkat, tuo lohtua mullekkin tänne pyörremyrskyyn;) Lunalle rapsutukset ♥

    VastaaPoista
  5. Aivan huikean urakan olet tehnyt. Kauhulla ajattelin omia kaappejani ja vaatteitani :) Tuo kirja pitää kyllä hankkia, se on ollut mielessä aina silloin tällöin. Nämä kuvat antavat itsellekin pontta miettiä omaa tavarapaljoutta joka paikassa.
    Ja prinsessa Luna on niin tyytyväisen näköinen, hän ajattelee varmaan että onneksi on vaan yksi turkki mistä pitää huolta, ei ole kisumisulla turhia vaatehuolia ainakaan, hih. Luna on niin ihana :)

    VastaaPoista
  6. Konmari on melkoinen opas! Ja vautsi mikä sänky teillä on! Rinsessa leveästi omalla valtaistuimellaan siellä. : D

    VastaaPoista
  7. Hienoooo! Mä olen lukenut kolmeen kertaan tuon kirjan. Vaatteet on maritettu ja askartelutarvikkeet sekä kirjat. Tähän jää koukkuun :) Nyt oen ostanut sen uuden valkokantisen kirjan. Mutta, äiti halusi sen lukea ensin :)

    VastaaPoista

Kiitän kommentistasi!